juli 2007, Queensland, The Sunshine State.

Op de laatste avond in Guyra zijn we uitgenodigd door Wil en zijn familie. ( eigenaars camping ) voor een gezellig afscheidsetentje. Zij hebben voor het hoofd gerecht gezorgd en wij voor een toetje. Het moest een echt Nederlands toetje zijn. We hebben even nagedacht en zijn toch op ijs met slagroom en chocolade saus uitgekomen. Hoe origineel !! Wil heeft een lekkere kip in de oven met geroosterde groenten klaargemaakt. Pompoen, squas, zoete aardappel en boontjes. Het is een gezellige avond geweest. Nog wat adressen uitgewisseld voor als we in Cairns aankomen.

Zondag morgen zijn we op tijd aangereden naar Raymond Terrace zo'n 400 km terug. Hier hebben we een motel genomen omdat de volgende dag de camper gemaakt word. Eindelijk. De volgende dag hebben we de camper om 8.00 uur al weggebracht. De reparatie gaat 4 dagen duren. Omdat we toch al zo vroeg bezig zijn, hebben we besloten om de bus naar New Castle te nemen. Hier zijn we naar het aangespoelde vrachtschip "the Pasha Bulker " gaan kijken. Deze is met het noodweer van een paar weken terug op het rif geslagen. Voor even een toeristische attractie. Het is er ontzettend druk. De hoop is dat het die avond naar zee gesleept kan worden. Jammer genoeg is het helemaal afgezet met hekken zodat we niet op het strand kunnen komen. Maar na een eindje lopen hebben we er toch een goed zicht op. Maar goed ook want die avond is het eindelijk gelukt het schip naar zee te slepen. Vanuit Newcastle ook even met de ferry naar Stockton genomen om de post op te halen. In die 4 dagen zijn we nog naar Shrek 3 geweest, wat gewinkeld en we zijn veel uit gaan eten. Donderdag middag is de camper klaar. De fietsen drager is achterop gemonteerd. Ze hebben alles ontzettend netjes gemaakt. We kunnen weer echt op pad.

Maar eerst nog een stop in Coffs Harbour voor bitterballen en frikandellen.

Op weg naar Brisbane hebben we nog overnacht in Byron Bay. Hier zijn we in 1999 ook geweest. Toen was het echt een hippie dorpje en nu meer een surf stadje. Wat is alles veranderd en gegroeid zeg. We zijn benieuwd naar de rest. In Tweed heads zijn we twee nachten gebleven en ineens is het weer zomer. Gewoon rond de 20 graden en dat in de winter. We zijn weer helemaal bijgekomen van al die kou haha.

Eindelijk Queensland, Brisbane. We hebben een camping gevonden vlak bij een mega winkelcentrum. Alles bij de hand. Wij en de auto zijn aan een service beurt toe, dus dat eerst geregeld. De camper heeft er al weer 32.000 km opzitten, dus die moest een service beurt hebben. Ook nog even de camper uitgelijnd. Daarna en afspraak bij de dokter en de tandarts gemaakt. Bij de tandarts is alles schoon gemaakt, gecheckt en een x ray gemaakt. Allebei geen gaatjes. Omdat we niet extra verzekerd zijn is dit voor eigen kosten. Totaal 500 dollar. We kunnen er weer tegenaan. Ik had rare kleine bultjes op mijn oor. De dokter heeft een stukje weggehaald en opgestuurd. Na 2 dagen al de uitslag. Alles in orde. De huid is beschadigd door de zon. Ik heb het al een jaar dus we weten niet of ik het hier heb opgelopen. Advies van de dokter om het te voorkomen "emigreren". We hebben wel gelachen. Je moet het erbij nemen in Australie. Hier moest ik alleen het eerste bezoek te betalen, 50 dollar en we krijgen een gedeelte terug. We zijn hier Medi care verzekerd en kost ons verders niets. Je betaald de verzekering via de belasting. Daarnaast kun je je eigen nog prive bijverzekeren. Dat doen we als we meer vastigheid hebben. Natuurlijk hebben we tussendoor ook Brisbane bezichtigd. Een zeer leuke stad met een gezellig centrum. Alleen wat rustiger als de andere grote steden. Met ook hier oude gebouwen tussen de nieuwe hoogbouw.

Als we Brisbane aandoen, hebben we Bev en Jeff beloofd om op de koffie te komen. Ze wonen in Wellington Point. We hebben Bev en Jeff ontmoet in Coral bay ( WA, 2006 ). Het "bakkie koffie" zijn uiteindelijk 3 gezellige dagen geworden. De camper bij hen in de voortuin gezet, wat is dat toch gemakkelijk. Ze hebben ons meegenomen voor een rondrit door de omgeving. Ook zijn we naar een vliegdek schip de "USS Kitty Hawk" gaan kijken. Deze is toevallig in Brisbane. Om bij het schip te komen hebben we voor de eerste keer in de file gestaan.

Ja, als je in Brisbane bent, hoort er natuurlijk een bezoek aan de Australian Zoo van Steve Irwin bij. Via het NP "the Glasshouse Mountains" zijn we hier naar toe gereden. We hebben al diverse dierentuinen gezien, maar de dierentuin van Steve Irwin is echt heel gezellig en mooi aangelegd. We hebben zelfs een olifant gevoerd. Het valt op dat de mensen die er werken erg veel met de dieren ophebben. Leuke shows worden er gegeven. Natuurlijk kun je er ook niet omheen dat de "Crodile Hunter" de eigenaar is geweest.

Daarna rijden we via de Sun Shine Coast richting het noorden.. Het is hier wel ontzettend druk met de overwinteraars. Met veel moeite een camping bij Noosa gevonden. Hier hebben we een fiets tochtje naar Noosa zelf gemaakt. Dit is een zeer drukke badplaats zeg. Alweer heuvel op en af. Maar wel prachtig om langs de blauwe oceaan te fietsen. ( en te vallen haha ).

Na toch wel een hele dure maand gaan we ook weer eens op zoek naar werk. We houden jullie op de hoogte, tot volgende maand.

< Vorige------------------------------------------------------------------Volgende >